To i ja sie zapytam.Bedzie 1 przeglad 13tkm,chce wczesniej zrobic przeglad poniewaz duzo pali tj.11-12,5 wskazania komp.Czasami ciezko zrobic 300km na 40 l gazu. Co mam zalac?Teraz mam shell 5w40 zalewac to samo czy zmienic na cos innego.Wczesniej mialem Clio3+gaz i lalem elf ex5w40 i bylo bardzo dobrze
[O2] Tarcie podczas skrętu
Zwiń
X
-
[O2] Tarcie podczas skrętu
Witam
Mam mały problem (ale doprowadzający do szału) podczas jazdy, przy skręcaniu w prawo słyszę szum-odgłos jakby tarcia w lewym przednim kole. Najgorsze jest to, że w serwisie patrzą na mnie jak na idiotę, bo wg nich wszystko jest OK.
Odgłosu nie ma przy toczeniu się samochodu i przy większych prędkościach. Przy 20-30 km/h i skręcie słuchać mocniejszy lub słabszy niski dźwięk, aostatnio przypominający tarcie.
Samochód ma nowe łożysko, tarcze i klocki. Na podnośniku podobno nic nie widać w zawieszeniu.
Problem był przed wymianą łożyska i hamulców i jest nadal. Dodatkowo raz na jakiś czas przy skręcaniu słychać odgłos jakby coś przeskoczyło raz przy skręcaniu w lewo raz w prawo.
P L E A S E H E L P :?
-
-
Zamieszczone przez robekcoolpiotrek_os, ale osłony skręcają razem ze zwrotnicami :POctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robekcoolpiotrek_os, ale osłony skręcają razem ze zwrotnicami :P
oorsoo, może trze opona o osłonę/nadkole
poza tym przy okazji "faceliftingu" hamulców poszły na wymianę lacie, a na starych nie było śladów ocierania, zresztą podobno w serwisie sprawdzili, że koło nie ociera.
co więcej dźwięk pojawia się tylko w ściśle określonym momencie... co również pewnie jest przeszkodą dla wskazania go w serwisie
Komentarz
-
-
Miałem to w prawym i było tylko podczas szybkiej jazdy i skręcaniu w prawo, a potem coraz głośniej i przy wolniejszych prędkościach i to było łożysko prawe - po wymianie jak nożem uciął. Sprawdził mi mechanik podnosząc auto i poruszając koło - szum podczas biernym kręceniem koła. Pytałem dlaczego słyszałem tylko przy skręcaniu - przy skręcaniu obciążane jest łożysko bardziejSkoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle
Komentarz
-
-
Miałem to w prawym i było tylko podczas szybkiej jazdy i skręcaniu w prawo, a potem coraz głośniej i przy wolniejszych prędkościach i to było łożysko prawe - po wymianie jak nożem uciął. Sprawdził mi mechanik podnosząc auto i poruszając koło - szum podczas biernym kręceniem koła. Pytałem dlaczego słyszałem tylko przy skręcaniu - przy skręcaniu obciążane jest łożysko bardziejOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez didkuMiałem to w prawym i było tylko podczas szybkiej jazdy i skręcaniu w prawo, a potem coraz głośniej i przy wolniejszych prędkościach i to było łożysko prawe - po wymianie jak nożem uciął. Sprawdził mi mechanik podnosząc auto i poruszając koło - szum podczas biernym kręceniem koła. Pytałem dlaczego słyszałem tylko przy skręcaniu - przy skręcaniu obciążane jest łożysko bardziej
Komentarz
-
-
Tez tak miałem ....okazało sie obsuniete nadkole to ala plastik -----śruby sie poluźniły i nadkole opadło co powodowałoe specyficzne tarcie przy małych prędkościach i skręcie akurat w prawo .....oczywiście w serwisie chcieli mi wymienic gumy ,amory i łożysko .....sam to stwierdziłem jak wjechałem w bloto i porobiłem kółeczka i od razu było widać gdzie obciera ,zciągłem koło i zrobiłem tak jak nalezy....i akurat u mnie po problemie...polecam zerknąc samemu .........................narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl
Komentarz
-
-
W moim aucie też zgrzytało. Jak się okazało, to koncówka drążka miała przerwaną gumkę i w srodku robiła się "kaszanka" która tak zgrzytała jakby auto miało się zaraz rozerwać. Trudno mi było w to uwierzyć ale po wybiciu jej ze zwrotnicy chodziła ciężko, poprostu tarła. Sprawdz może to ona.
Komentarz
-
-
Moje wrażenie z dziwnego tarcia z lewej strony nie zrobiły większego wrażenia na nikim, łącznie z serwisem ASO, który uznał, że wszystko jest idealne.
Szum przeszedł w delikatne chrobotanie.
Zanim się zorientowałem, to to chroboranie przeszło w mocniejszy dżwięk, a w czasie postoju samochodu zanikało.... i zamieniało się w dziwaczny dźwięk buczenia.
M Y L I Ł E M S I Ę więc myśląc, że problem leży w układzie jezdnym, a diagnoza ASO zupełnie uśpiła moją czujność
Dzisiaj już nie mam żadnego buczenia i dziwnych dźwięków
Po rozsypaniu się jakiegoś łożyska w skrzyni biegów i jej kapitalnym remoncie, który pociągnął za sobą wymianę sprzęgła.... i kilka tysięcy za naprawę wszystko ucichło, a samochód sprawuje się znakomicie
Zabawne, ile teraz kosztuje wymiana oleju z okazji 90 tys. km bo nie sądzę, aby serwis zerknął na cokolwiek więcej i po prostu zlał wszystkie moje uwagi i problemy.
Kolejny na listę miejsc gdzie już nigdy nie pojadę.
Komentarz
-
-
Po oględzinach zrobionych u mnie sprawa wygląda tak. Po podniesieniu lewego auta i kręceniu kołem jest cisza. Po podniesieniu prawego koła kręcą je słychać tarcie klocków o tarczę.Klocki jednak nie trzymają koła i koło również się nie nagrzewa. Po zdemontowaniu klocków tarcza obraca się cicho i nie ma żadnych odgłosów. Jeżdżąc po deszczu tego tarcia w prawym przednim kole nie ma.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz